گزارش بازدید وب سایت :

کاربران آنلاین : ۷ نفر

تعداد بازدید های امروز : ۲۳۳ مورد

تعداد بازدید های دیروز : ۲۲۰ مورد

تعداد بازدید های هفته : ۱۴۸۵ مورد

تعداد بازدید های کل : ۱۰۳۳۵۵۷ مورد

پر بازدید ترین روز : ١٣٩٨/١٢/٦ - ۷۱۷۷ مورد

برگزاری کارگاه آموزشی "ایمنسازی و نظام مراقبت سندرمیک" در شهرستان راز و جرگلان

پنج شنبه ١١ بهمن ١٣٩٧ ساعت ١٢:٥٨ ب.ظ   ( بازدید : 791 نفر )


به گزارش روابط عمومی، واحد مبارزه با بیماریهای شبکه بهداشت و درمان راز و جرگلان به برگزاری کارگاه آموزشی دوروزه با موضوع "ایمنسازی و نظام مراقبت سندرومیک" برای بهورزان، مراقبین سلامت و کاردانهای منطقه اقدام نمود.
کارشناسان معاونت بهداشتی دانشگاه به عنوان مدرس در این کارگاه حضور یافتند.

آقای "رضا فاضلی" کارشناس مبارزه با بیماریهای معاونت بهداشتی، ضمن تاکید براین نکته که برنامه ایمنسازی کشور از تجربیات موفق ملی در زمینه بهداشت همگانی است، خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران با بهره گیری از ساختار قدرتمند شبکه مراقبت های اولیه بهداشتی و کارکنان دلسوز آن، همچنین نظام علمی مراقبت از بیماریهای قابل پیشگیری با واکسن و زنجیره سرد مناسب، توانسته است پاسخ شایسته ای به نیاز جامعه داده و حدود 99 درصد گروه هدف را تحت پوشش واکسیناسیون همگانی قرار دهد.

وی افزود: واکسیناسیون اقدام بسیار مهم و با ارزشی است که به وسیله آن می توان با هزینه اندک از ابتلا به بسیاری از بیماری های عفونی خطرناک و پرهزینه جلوگیری کرد. واکسن از باکتری یا ویروس زنده ضعیف شده و یا غیر فعال شده و یا جزئی از آن ها ( مانند آنتی ژن سطحی خالص شده یا توکسوئید) ساخته شده است. با تزریق واکسن ، سیستم ایمنی بدن علیه باکتری یا ویروس وارد شده به بدن، آنتی بادی ساخته و باعث بالا بردن مصونیت بدن در مقابل بیماری ناشی از آن می شود.

آقای فاضلی همچنین به تشریح نظام مراقبت سندرومیک پرداخت.

در ادامه آقای "برزگر" کارشناس مبارزه با بیماریهای معاونت بهداشتی نکات لازم در مورد بیماریهای قابل پیشگیری با واکسن و نمونه گیری از موارد مشکوک را یادآور شد.

در پایان این کارگاه، از بهورزان و کاردانان منطقه که در امر بیماریابی و نمونه گیری بیماریهای واگیر، بیشترین فعالیت را داشتند، تقدیر گردید. 

 


منبع : شبکه بهداشت و درمان شهرستان راز و جرگلان چاپ مطلب ارسال خبر به دوستان





رتبه بندی شما به مطلب فوق:


دیدگاه‌ها 0 نظر

این مطلب فاقد نظر می باشد.








جستجو
سوگندنامه بقراط (۱۱۷۰۲ بازدید)
امپاتی(empathy) چیست؟ (۶۲۸۰ بازدید)
سلام بر محرم (۵۹۸۸ بازدید)

برای مشاهده اوقات شرعی کلیک نمایید ...